THE BUSINESS - INTERVIEW

Manujaya  Fernando

az Aitken Spence Travels, az Adaaran Resorts

és a Heritance Aarah hotelek vezérigazgató-helyettese

Sales és Marketing vezető

„Manapság megváltozott, átminősült a luxus fogalma. A luxus ma már azt jelenti, hogy megtapasztalhatsz olyan dolgokat, ami nem része a hétköznapi életednek.”
Szeszler Szilvia interjúja

Szálloda igazgatónak lenni a Maldív szigeteken igazán ideális, sőt álom munka, gondolják a kívülállók, de valljuk be, még mi, a szakmában dolgozók is. Ez alapvetően így is van, bár egy vezető vállán ebben a pozícióban óriási felelősség nyugszik; különösen igaz ez a mai időkben, amikor a turizmus egy éve szinte leállt. Ugyanakkor a Maldív szigetek szinte az egyetlen olyan desztináció, amely az év közepe, július 15-e óta fogad vendégeket, nagy óvatossággal, fokozatosan és nagyon szigorú előírásokkal. Mit tehetnek és tesznek az adott nehéz helyzetben a szállodaipar dolgozói és vezetői, hogyan alakult a cég élete mostanában - erről kérdeztük egyik régi kedves kollégánkat, Manujaya Fernandot, aki a Maldív szigetek egyik legpatinásabb szállodaláncának, az Adaaran Resorts hotel láncnak és a Heritance Aarah hotelnek a vezérigazgató helyettese.

- Mesélje el nekünk, hogyan került ehhez a kiváló és híres céghez?

- Az iskoláim elvégzése után, sales and marketing pozicióban 2004-ben kezdtem az Aitken Spence-nél, még a polgárháború alatt. Az orosz és a kelet-európai piacot kezeltem. 2018-ig Kelet-Európa, közép Európa, később nyugat Európa is hozzám tartozott. Átvettem a lengyel és cseh chartereket, incentiv utakat és a VIP utazókat is ugyanezekből az országokból, Magyarországról is. Manapság mind Sri Lankával, mind a Maldívval foglalkozom. Ezután egyik kedves főiskolai társammal Suresh-sel (vele is készült interjúnk a Trip & Travel.hu számára korábban – a szerző) csatlakoztunk a Maldív szállodalánchoz, miután a szállodáink legtöbbjét bezártunk Indiában, amelyeket addig vele irányítottuk és elhatároztuk, hogy az Adaaran márkát promotáljuk Kelet- és közép Európában. Ekkor már több, mint 15 éve dolgoztam az Aitken Spence cégnél, így ezt rám bízták teljes felelősséggel, mint Sales és Marketing vezetőre. Az európai piac mellett a közel-keleti és néhány ázsiai országban is elláttam ezt a feladatot, amely így egyre több munkát jelentett.


 

- Honnan származik az Adaaran név?

- Nem csak az Adaaran különleges, de a legújabb hotelünk, a Heritance Adaaran is. A szó a Heritage-ből származik, amely örökséget, hagyatékot jelent, ezzel kívántunk tisztelegni a kultúránk öröksége iránt. Az Adaaran jelentése maldív nyelven: „Service in Gold”, vagyis arany színvonalú szolgáltatás. Szerencsésebb volt helyi nyelvű nevet adni a Maldív szigeteki szállodaláncunknak, így ezen a néven vezettük be itt az Aitken Spence cég hoteleit. Manapság már az Adaaran név egybe forrt a luxus jelentésével, amely nem csak öt csillagot jelent és a fő márka, az Aitken Spence al-márkája, ahogy a Heritance is. A Heritance nevet Sri Lankán is használjuk az ottani, rendkívül magas színvonalú hoteleinkben. Az Adaaran név jobban cseng a Maldív szigeteken és a nemzetközi piacon is, ezért ott ezen a néven akartuk ismertté tenni.

 

​- Az Adaaran név összefonódott a luxussal. Hány csillagosak a szállodáik?

- Igen, a maximális luxus, amit nyújtunk, négy csillagos kategóriában. A Heritance öt csillagos és az Adaaran Club Rannalhi is. A klub koncepció a vezérelv a négy csillagos a hoteleinknél. Vannak továbbá az Adaaran Silhouette Hudhuranfushi és az Adaaran Silhouette Meedhuparu – nos, a Silhouette brand a négy csillagos deluxe kategória. Adaaran Prestige Vadoo és az Adaaran Prestige Watervillas öt csillagosak. A Prestige al-márkát öt csillagos butik kategóriának pozícionáljuk. Ez az ötcsillagos hotelek alsóbb kategóriájának tekinthető, míg a Heritance felső kategóriás.

- Milyen új piacokról szeretnének vendégeket?

- A korábbi helyzetet az jellemezte, hogy Kína és India az első két helyezett volt a küldő országokat illetően. Ugyanakkor nagyon erősek voltunk az európai piacon, a 3-4-5. helyet európai országok foglalták el, akik együtt tesznek ki annyit, mint a kínai piac forgalma. Jelenleg Európában a német és az Egyesült Királyság piacán nagyon erősek vagyunk.

Diverzifikálni szeretnénk, próbálunk Ázsián belül az indiai piacon újra erősebb pozíciókat elérni és ugyanígy a kínain is. Erős igény kezd mutatkozni manapság az Egyesült Államok területéről is a Maldív szigetek iránt. Az amerikai kontinensen belül még Brazília az, ahol egyre nő a kereslet. Az afrikai kontinensen Dél-Afrika szerepel a megcélzott piacaink között. Elmondható, hogy ismertek vagyunk ott, olyannyira, hogy volt, amikor charter járatokkal küldték az utasokat hozzánk. Az ausztrálok nagyon szeretik a hotelünket Meedhuparun. Kockázatos, hogy ha például recesszió van Európában, az magával vonja a többi országot is. Ilyenkor erősebben dolgozunk az ázsiai piacokon és ugyanez fordítva is igaz.


 

- Hogy áll a hotelek telítettsége mostanában?

- Nagyon optimista vagyok e tekintetben, több mint 100 foglalásunk van minden nap minden egyes szállodánkban. Néhány hónappal ezelőtt, mielőtt az Egyesült Királyság elrendelte a lockdown-t, a kiutazási tilalmat, a legtöbb foglalásunk onnan érkezett. Jelenleg Indiából és Oroszországból foglalnak a legtöbben. Rannalhi, Meedhuparu és a Heritance is kiváló foglalási számokkal büszkélkedhet. Decemberre és januárra már 40 %-os a foglalási arány, ami több, mint amit reméltünk. Manapság szinte minden last minute kategória és nagyon rugalmasnak kell lennünk, olyan sok minden befolyásolja az utazásokat: a repülő járatok, a tesztek, az aktuális rendeletek, stb.


 

- Melyik országból milyen típusú, kategóriájú szobákat foglalnak leginkább?

- Európát illetően igen jók a mutatóink, mert ők hosszabb távra jönnek ide, több mint öt napot tartózkodnak. Ők például nagyon kedvelik a parti villákat és a családi parti villákat. Kölyök klub is van a legtöbb hotelünkben, mert sokan jönnek családostól, gyerekekkel. A vízi villákat inkább az ázsiai és a közel-keleti vendégek foglalják. Ők legtöbbször medencével együtt keresik ezt a szoba típust. Itt komornyik szolgálatot is biztosítunk számukra. A kínai vendégeink szeretik keverni, néhány napot töltenek parti majd néhányat vízi villában. Sok fiatal jön hozzánk és nagyon sok nászutas pár is, akik egyértelműen a vízi villákat keresik.

- Említette a komornyik szolgálatot, mint a luxus szolgáltatások egyikét. Milyen új szolgáltatásuk van még?

- Az Adaaran Club Rannalhiban bevezettük az un. Silver All Inclusive szolgáltatást, amely megemelt alkohol fogyasztást tartalmaz. Meedhuparun és Hudhuranfushin újra pozícionáltuk a szolgáltatásokat egy éve. A vendégek bármelyik étteremben vacsorázhatnak a hotelen belül – a szállodáknak négy-öt étterme van – és a felső kategóriás alkoholos italok fogyasztása is a része a szolgáltatásnak. Kirándulásokat, mini bár fogyasztást is tartalmaz az ár és a Kids Club szolgáltatásait is. Újabb családi szobákat kellett kialakítanunk, mert egyre több család érkezik hozzánk. Minden családi szobánkat azonnal lefoglalják, gyakorlatilag már most sincs szabad szobánk. Látnunk kell, hogy a piac változik, a Maldív szigetek, mint „Romantikus desztináció” változáson esik át, ma már nem csak ezt jelenti, egyre több a családdal ide utazó vendég. Ezért állandó programokat kell biztosítanunk a gyerekek számára a Kölyök klubokban és amellett, hogy a felnőttek számára animációs programokat készítünk, meg kell ezt tennünk az egyre növekvő gyermeksereg számára is. Egyre nagyobb az igény az un. „adventure” (kalandtúra) utasok részéről a vízi sportokra, vagy az ejtőernyőzésre, a búvárkodásra is.


 

- Változik-e a cég marketing stratégiája a jövőben?

- Igen, a márka image-t két külön szinten kell erősíteni. Amellett, hogy tovább akarjuk erősíteni a cég brandjét, a Heritance al-márka bevezetése az egyik fő feladat. A sajtóban nem csak a hagyományos médiával állunk kapcsolatban, hanem saját kezünkbe vesszük a rólunk kialakított kép irányítását a B2B és a B2C irányában is (a szakma és az utasok felé is – a szerző).


 

- Melyek a cég közeli tervei?

Szálláshely bővítés, Indiában jelenleg egy szállodánk van Chennaiban, ezek számát szeretnék növelni. Ománban szintén, ahol jelenleg 4 szállodát üzemeltetünk különféle néven, nem Aitken Spence vagy Adaaran néven. A természet és Heritance (heritage, hagyomány, örökség) kihangsúlyozásával és megerősítésével tovább erősítenénk a romantikus környezetet. Az összes szállodánkat híres tervezők álmodták meg, Ayurveda szempontokat figyelembe véve. Minden hotelünknek egyedülállónak kell lennie. A Maldív szigeteken nincs még egy olyan szállodalánc, amely a Maldív életérzést sugallná rajtunk kívül. Maldív tradicionális tánccal üdvözlünk minden érkezőt, az éttermek és minden egyes berendezési tárgy azt sugallja, hogy a Maldív szigeteken vannak, a konyha szintén. Maldív életstílus, helyi házak múzeuma, mind-mind ezt erősíti. Megáldjuk a vendégeket, amikor elutaznak, mint a halászokat régen, amikor a tengerre mentek. Ezt akarjuk visszaadni az utasainknak, amikor itt vannak, a Maldív életérzést, mezítláb sétálni az óceán homokján; a hölgyek a tudomány és a szépségipar segítségével szépülhetnek a Medi-spa-ban, minden éttermünkben egészséges tengeri ételeket fogyaszthatnak, jógázni lehet – olyan hely szeretnénk lenni, ahová minden évben visszatérnek, hogy megújuljanak testileg és lelkileg.

Az italválasztékot illetően harmincegynehány bor, amiből választani lehet, rendkívüli a koktél és a prémium alkohol választék. Akár tíz koktélt ihatnak ingyen egy nap, az árban benne van.

- Igazán szerencsés, hogy a világ két földi Paradicsomában él, illetve dolgozik. Hová utazik az, akinek minden napjai ezen a két gyönyörű helyen telnek?

- Eddig kb. 40 országban jártam, először a Cseh Köztársaságba jutottam el a pályafutásom elején és tizennyolcszor jártam ott eddig. Imádom Prágát, ismerem minden szegletét. Katolikus vagyok talán ez is az egyik oka; az ottani Gyermek Jézus templomban minden pénteken elmentem a szertartásra. Első alkalommal meglátogattam ezt a templomot és visszatérek, soha nem hagynám ki, a Károly híd közelében. Örömmel mennék vissza újra. Magyarország is nagy kedvencem, eddig ötször jártam ott, Budapestet jól ismerem, mind a budai, mind a pesti városrészt. Szeretem a világnak ezt a részét, Bulgáriát is például, Lengyelországot is. Ez a csodás a mi szakmánkban és nagyon hálás is vagyok érte, hogy bejárhatjuk a világot, megismerhetünk embereket mindenhol.


 

- Hogyan változik a turizmus Ön szerint a jövőben?

- Erős változáson fog átmenni, ahogy a világ is, manapság minden olyan komplex. A mi fiatalkorunkban mit jelentett például a luxus fogalma? Hogy egy selyemmel borított ágyon teljes komfortot élvezel a világ legszebb tájain, a légkondicionálás is luxusnak számított, az ételek nagy választéka, a privát pincér is luxus, a hölgyek piros bikinit hordtak, az urak len shortot és inget.. jachtokkal szelték az óceán hullámait. Manapság megváltozott, átminősült a luxus fogalma. Inkább ennek a világnak a megtapasztalását jelenti – az emberek idejönnek és belevetik magukat a hullámokba, ez a luxus, a megtapasztalás. Luxus, amikor az első alkalommal kihajóznak egy óceáni sznorkellezésre, beleugranak a vízbe és élvezik, nos ez a luxus manapság, maga az élmény. Luxus az élmény, amikor először jutnak el egy helyi szigetre, ahol a helyiekkel közösen vesznek részt egy étkezésen. A luxus ma már azt jelenti, hogy megtapasztalhatsz olyan dolgokat, ami nem része a hétköznapi életednek. A jövőben nem a komfortot jelenti, hogy van egy hatalmas arannyal dekorált szobád, hanem az élményt. Nálunk Sri Lankán ez azt jelenti, hogy egy szigeten belül átélheted azt is, hogy elefántokat látsz, vidéken akár az út mentén, hajóra szállva bálnákat figyelhetsz meg az óceánon, hegyvidéket és trópusi tájakat, növényzetet tapasztalhatsz meg. Kultúra és vadvilág, vízesések és óceán, hegyvidék és nemzeti parkok, különféle vallások ugyanazon a szigeten.

Utazási és életmód magazin  -  Travel and Lifestyle Magazine
since 2018

A honlapon szereplő minden fotót, szöveget, tartalmat szerzői jog véd, azok másolása, felhasználása, terjesztése az oldal üzemeltetőjének tudta és engedélye nélkül tilos. Az oldalról kivezető linkek által elérhető tartalmakért a trip&travel.hu nem vállal felelősséget.

  • Facebook Social Icon
Copyright © 2018-2021 by trip&travel.hu - All rights reserved.