THE BUSINESS - INTERVIEW
"Egy pillanat alatt beleszerettem Budapestbe"
Raja Ammar
a Tunéziai Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal vezetője
Raja Ammar személye jól ismert a magyar turisztikai életben. A rendkívül csinos, elegáns hölgyről nem gondolnánk, hogy milyen fontos beosztást tölt be, nos pedig így van: a Tunéziai Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal Magyarországi Képviseletének vezetőjeként komoly, felelősségteljes munkát végez a két ország turizmusának fellendítése érdekében.
- Melyek voltak az első benyomásai, amikor ideérkezett Budapestre és hogyan változott meg a véleménye a későbbi tapasztalatok alapján?
- Az első benyomásom természetesen pozitív volt. Amint megérkeztem Budapestre, beleszerettem a városba és ez nagyon megkönnyítette a beilleszkedést, valamint rengeteg motivációt is adott a munkámhoz. Turizmusban dolgozó szakemberként szeretek új dolgokat felfedezni, ezért kíváncsian vetettem magam bele a magyarországi látnivalókba.
Budapest nevezetességein túl jártam már a Pécsi Székesegyházban, a Gödöllői Kastélyban, sétáltam a festői Szentendrén és élveztem a tihanyi kilátást a mesés Balatonra. A hihetetlenül gazdag itteni kultúrát látva azt gondolom, hogy a magyar utasok Tunéziában is megtalálják majd a számításukat, hiszen nálunk is rengeteg kultúrális örökség található.
Úgy látom, hogy a belföldi idegenforgalom nagyon fejlett a Magyar turisztikai szakemberek profizmusának köszönhetően. A pozitív benyomást ez a profizmus tovább erősíti bennem, ahogy a szakmai partnereinkkel ápolt jó kapcsolat is.

- Hogyan alakult a forgalom az utóbbi években és hogyan készülnek a mostani szezonra? Ön hogyan látja a jelen helyzetet, mikorra várható, hogy visszaáll a korábbi megszokott rend?
- 2019-ben az előző évhez képest nagyon jó számokat produkáltunk, amivel elégedettek vagyunk. Különösen azért, mert már a 2017-es és a 2018-as évet is jól zártuk. 2017-ben 180%-os növekedést értünk el az előző évhez képest. A 2020-as szezon is erősen indult, de sajnos nálunk is látszik a Covid 19 vírus hatása. Ez komoly kihívás lesz mindenkinek és a leginkább érintett szektor ebben az idegenforgalom. De a koronavírus utáni időszakot tekintve optimista vagyok. Hiszen ezután is fogunk utazni, csak a gondtalan nyaralás érdekében az új helyzethez alkalmazkodva jobban kell majd figyeljünk egymásra és az egészségügyi előírások betartására. Tunézia eddig jól kezelte a járványhelyzetet, ami nagyban segíteni fogja a turizmus gyors helyreállását. A turisztikai miniszter hamarosan kiad egy egészségügyi kézikönyvet, amit a turisztikai szakemberek és az egészségügyi miniszter közreműködésével közösen dolgoztak ki a helyzet kezelésére.
- A marketing területén kire támaszkodik inkább: a media vagy az utazási irodai hálózat dominál inkább az együttműködésben?
- Mindkettő nagyon fontos számunkra és az elkövetkezendő időkben nagyon számítunk mind a mediára, mint az utazási irodákra. Szoros együttműködésben dolgozunk a két legfontosabb utazásszervező partnerünkkel a Kartago Toursszal és a Taurus Reisennel, akik a charter járatokat indítják Magyarországról. A saját kommunikációnk mellett a partnereinkkel közös vásárlás ösztönző kampányaink is vannak. Ezzel párhuzamosan pedig PR akciókat is tervezünk.
- Hol fogunk az idén több Tunézia hirdetést látni, milyen felületeken?
- Természetesen a magyar utazóközönséget igyekszünk idén is minél több felüeleten elérni és nem sajnáljuk majd arra sem az energiát, hogy az idei tökéletes nyaralásukhoz a legjobb feltételeket és körülményeket biztosítsuk.
- Mi az üzenete a magyar utazni vágyóknak?
- Vigyázzunk magunkra és egymásra, nekünk az Önök egészsége és biztonsága a legfontosabb. Nemsokára Tunézia egyik gyönyörű tengerpartján pihenünk majd !

- Ezek szerint korábban is turisztikai területen dolgozott.
R.A.: - Igen, a Tunéziai Nemzeti Idegenforgalmi Hivatalba lépésem óta különféle feladatokat láttam el, aminek köszönhetően széleskörű és sokoldalú szakmai tapasztalatot szereztem ezen a téren. A budapesti küldetésem előtt a Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal PR-és Kommunikációs Osztály igazgatója voltam, ami egy nagyon hasznos időszak volt számomra.
Ez az osztály szoros együttműködésben dolgozik a többi külföldön székelő idegenforgalmi képviselettel, a regionális irodákkal, valamint az idegenforgalmi hivatal többi részlegével is. Ezen felül a rendezvény- és fesztiválszervezőkkel, valamint olyan turisztikai intézményekkel, mint a Kultúrális Örökségek Ügynöksége. A magyarországi a második külföldi kiküldetésem, korábban a lengyelországi Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal igazgatója voltam.
- Hogyan változott a stratégia a Tunéziába irányuló turizmus területén az évek folyamán?
R.A.: - Tunézia mindig is nagyon népszerű úticél volt Magyarországon és ezt a státuszt szeretnénk a jövőben is megtartani. 2017-ben szép számmal utaztak ki a magyarok Tunéziába. Természetesen a tengerparti pihenés a családok nagy kedvence, de mivel Tunéziában nagyon sok a látnivaló, így más célközönség is bőven talál felfedeznivalót magának az országban. Mi a hivatalnál azon dolgozunk, hogy Tunézia sokszínűségét megmutassuk az utasoknak. Egy csodálatos tengerparti nyaralást könnyedén összeköthetünk kirándulásokkal, izgalmas kalandokkal vagy éppen pihentető wellnesszel.

