
Új utasmóló Ferihegyen
Elkészült a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új utasmólója, amely a fapados járatok sokat kritizált "bádog csarnokának" helyébe lép. A frissen átadott móló a 2A terminál előtt, attól jobbra található és az utasok már birtokba is vehették, amivel egyidejűleg megkezdődik a régi építmény elbontása, mert annak a helyén tovább bővítik az új utasmólót.
Budapest és a fapados járatok közönsége már nagyon megérdemelte ezt az új, korszerű és modern kiszolgáló épületet és annak folytatását, ami összesen mintegy 8,3 milliárd Forint beruházással készül el a tervek szerint 2020 nyarán. A nyári második lépcső átadását követően 3 ezer négyzetméterről majd 11,5 ezer négyzetméterre bővül a légitársaságokat és utasokat kiszolgáló alapterület. Ha belegondolunk, ez a korszerűsítés és bővítés ráfért Ferihegyre, hiszen december utolsó napjaiban az utasforgalom elérte a rekordnak számító 16,2 milliót. A magyar fővárosból jelenleg 49 ország 153 városa érhető el közvetlen járatokkal.

Az új,1-es számot kapott móló földszintes és nagy belmagasságú, a sok üvegablaknak köszönhetően világos épülete rendelkezik minden szükséges szolgáltatással, hűthető, fűthető és a nyári bővítés befejeztével az eddigi méretekhez képest kimondottan nagynak lesz mondható. Központi csarnokában lesz három nagy kapacitású mosdóblokk, pihenőtér, várótér, az utasok tudnak majd ételt, italt vásárolni és biztosítanak egy dohányzó teraszt is.

Az első ütemben 5,5 ezer négyzetmétert adtak át hat beszálló kapuval, a második ütem pedig további két gyalogos és hat autóbuszos kapuval növeli a kiszolgáló épület kapacitását.
Az új utas mólóban az utasok kezelésének folyamata nem változik az eddig megszokottaktól, azaz az úgy nevezett "preboarding" rendszer működik tovább.
Az új mólót a 45-ös kaputól lépcsőzve, majd fedett és zárt folyosón lehet megközelíteni és az építkezés nyári befejezését követően mozgólépcső fogja növelni az átjárás kényelmét.

A fejlesztés első ütemének átadását követő sajtótájékoztatón megtudhattuk, hogy ez még mindig nem a végleges állapot lesz, mert a tervek között szerepel a 2-es terminál nagyfokú bővítése és ez a fapados terminál addig fog működni. A repülőtér üzemeltetője üdvözölte az állami és a fővárosi infrastrukturális fejlesztések tervét, hiszen a reptér nem tud fejlődni Budapest nélkül fejlődni, de ez fordítva is igaz. Hamarosan elkészülnek a gyorsforgalmi út fejlesztésének tervei, illetve a gyorsvasút már érvényes építési engedélyekkel rendelkezik, de a kivitelezéshez még keresik a forrásokat.

Forrás és látványtervek: airportal.hu